Våra insiktsrapporter, där vi gör ingående analyser av specifika frågor, omfattar många branscher och marknader. 


Food & Health

Vår insiktsrapport "Food & Health" är en studie av svenska och nordiska konsumenters uppfattning om mat och hälsa som vi har genomfört sedan 2006.

  • LIVSMEDEL & ORO
  • MAT & KLIMAT
  • MAT, LIVSSTIL & FRAMTID

Läs mer


EMV-barometern 2016

Butikernas egna varumärken (EMV) har senaste åren visat på en stark utveckling. Tillväxten har lett till en andel EMV som överstiger 25% hos allt fler av butikskedjorna, vilket gör Sverige till ett av länderna med den snabbaste ökningstakten i Europa.

År 2013 genomfördes den första EMV-barometern. Årets EMV-barometer belyser svenskarnas inställning till EMV och följer utvecklingen över tid genom jämförelse med tidigare års studier.

Läs mer


Våra insiktsrapporter ger dig:

  • Insikt om förändrade konsumentbeteenden
  • Förståelse för konsumenternas avsikter
  • Översikt över nya trender på marknaden
  • Ökad kundskap om ditt och konkurrenternas varumärken
  • Förutsättningar för mer framgångsrika produktlanseringar


Seneste artikler

Kontakta oss