Britons most likely to say COVID has taken a toll on their mental health
A new international YouGov study looks at attitudes to mental health in different countries
I takt med att coronaviruset/COVID-19 sprids över världen förändras stämningen på marknaden och konsumenternas beteende snabbt. Hur kan företagen läsa av situationen och fånga upp marknadsmöjligheterna när konsumenterna ändrar sina inköpsmönster i dessa osäkra tider?
YouGov har nyligen lanserat en coronavirus-studie över hela världen för att undersöka förändringar i konsumenternas önskemål, shoppingbeteende och livsstil varje vecka. Syftet är att hjälpa företagare och marknadsföringsstrateger fatta faktabaserade affärsbeslut.
Kontakta oss |
A new international YouGov study looks at attitudes to mental health in different countries
A new survey in 14 countries and regions looks at the impact of COVID-19 on people’s relationships, faith and mental health.
Mot bakgrund av den pågående coronapandemin undersöker YouGov vilka resplanerna är det kommande året för personer som bor i de nordiska länderna.
Fler än 2 av 5 svenska konsumenter utnyttjade ett Black Friday-erbjudande i år. De flesta har handlat online.
Ny programvara, smarta hem och digitala assistenter. Vilka är de konsumenter som ställer sig först i kön när det gäller ny teknik?
Med hjälp av BrandIndex och baserat på sex olika imageparametrar sammanställer YouGov de högst rankade varumärkena i Sverige och globalt.
57 % av svenskarna letar i regel efter det lägsta priset när de handlar, medan en dryg tredjedel alltid håller koll på specialerbjudanden.
YouGovs senaste whitepaper undersöker det globala gaming- och e-sportlandskapet på 24 marknader.
YouGov har undersökt vad som får konsumenter i 10 europeiska länder att bojkotta ett varumärke permanent eller tillfälligt.
Makarna Obama är världens mest beundrade man och kvinna
YouGov-siffror från nio europeiska bilmarknader visar att de som överväger att köpa elbil hittills har påverkats minimalt av coronakrisen.
Svenskarnas nyhetskonsumtion är stor, men drygt hälften av den vuxna befolkningen är skeptisk till att betala för nyheter. YouGov har tittat närmare på orsakerna ...
Hur gör medieföretagen för att locka till sig betalande prenumeranter i en digitaliserad mediebransch, där många nyhetstjänster är tillgängliga gratis? YouGov har tittat närmare ...
Amazon är känt världen över för sitt enorma sortiment och sina snabba leveranser. När Amazon öppnar i Sverige kommer det sannolikt att få stor ...
This is how disappointed people in Europe are about the cancellations and postponements of major sporting events that should have taken place in summer ...
Across Europe and America people are generally opposed to allowing in foreign tourists, although this depends on the country.
Coronapandemin har vänt upp och ned på vår vardag, men vad har oro för smittan och nya uppmaningar om att hålla socialt avstånd haft ...
… men den är fortfarande lägre än innan coronapandemin. Det visar YouGovs globala COVID-19-tracking, som undersöker förändringarna i konsumenternas önskemål, inköpsvanor och livsstil varje ...
YouGovs och Reuters Institutes årliga undersökning om nyhetskonsumtion i 40 länder visar att det finns en stor oro för vilseledande information på nätet.
Medan det totala antalet döda i corona hela tiden ökar runt om i världen, har det blivit allt tydligare vilka länder som har klarat ...