Brand Advocacy

– framtidens marknadsföringsmetod som har tagit USA med storm

Brand Advocacy

Datum

Torsdag 22 november 2018

Plats

YouGov, Eriksbergsgatan 8B, 114 30 Stockholm

Tid

Kl. 8.00 – 9.00 (frukost serveras från kl. 7.30)

 

Idag är det konsumenten som bestämmer och de vänder sig i första hand till sina vänner, kollegor och bekanta eller andra okända konsumenter inför ett viktigt köpbeslut. Allt färre lyssnar till varumärkenas reklam och budskap.

Kom och lär er mer om Brand Advocacy. Under seminariet får ni konkreta råd och tips på hur ni kommer igång och får lyssna till ett antal framgångscase. YouGov presenterar senaste resultatet från undersökningen om Sveriges mest rekommenderade varumärken och berättar hur ni kan lära känna era varumärkesvänner.

Tyvärr är seminariet fullbokat.  Kontakta oss gärna om du vill boka ett personligt möte.

Charlotte Wahlberg, YouGov: 0709957020 eller charlotte.wahlberg@yougov.com
Patrik Haggren, Yadoux:  072174 80 10 eller patrik.haggren@yadoux.se

Program

7.30-8.00

Frukost serveras

8.00-8.25

YouGov presenterar vilka som är Sveriges mest rekommenderade varumärken och berättar hur ni kan lära känna era potentiella varumärkesambassadörer samt hur ni når dem med relevant och engagerande kommunikation.

YouGov mäter dagligen allmänhetens inställning till cirka 300 varumärken i Sverige och samlar även löpande in information om allt från demografi till livsstil, konsumtionsvanor, intressen, attityder, åsikter och medievanor. Vi vet därför redan vilka som är era varumärkesvänner, vilka intressen de har, hur de ser på livet, deras konsumtionsvanor och medievanor.

Charlotte Wahlberg, Product Manager Plan & Track på YouGov

8.25-8.50

Yadoux berättar hur ni konkret arbetar med Brand Advocacy genom att utveckla ett relationskoncept för era bästa kunder och hur ni engagerar gruppen i aktiviteter. Yadoux delar även med sig av konkreta exempel på olika framgångscase och varför Brand Advocacy är framtidens metod för kundvärvning.

Yadoux är experter inom Brand Advocacy - den mest kostnadseffektiva och profilerande metoden för kundvärvning.

Patrik Haggren, VD Yadoux.

8.50-9.00

Frågestund

Frukostseminariet är avgiftsfritt, men då det är begränsat antal platser kommer vi att ta ut en no-show avgift på 200:-om du uteblir utan att meddela oss senast 24 timmar innan.

 

Patrik Haggren, Yadoux

Patrik

Patrik Haggren har arbetat med marknadsföring i alla former. Från diplomatbilsförsäljning hos Volvo Cars International till fundraising hos några av landets största organisationer. Idag arbetar han, som VD för Yadoux AB, helt med Brand Advocacy - den mest kostnadseffektiva och profilerande metoden för kundvärvning.

Charlotte Wahlberg, YouGov

Charlotte

Charlotte Wahlberg har tio års erfarenhet av marknadsundersökningar och marknadsanalys, främst inom målgruppsanalyser, kommunikations- och varumärkesuppföljning. Idag arbetar hon som produktchef för YouGovs Plan & Track-tjänster som innefattar YouGovs nylanserade profilerings- och segmenteringsverktyg Profiles samt dagliga varumärkesmätning BrandIndex.