Internationell undersökning: Konsumtion i kristid
I YouGovs senaste whitepaper ”International FMCG report 2021: consumer goods in a crisis” undersöker man hur coronakrisen har påverkat konsumtionen av dagligvaror runt om ...
Vi hittade tre typer av resenärer: budget-resenären, trygghets-resenären och premium-resenären.
Den första gruppen vill ha valuta för pengarna och att det ska vara billigt på plats. Grupp två vill veta vad hen får och vill känna sig trygg i sitt val av hotell och plats. Den tredje gruppen är beredd att betala mer för en unik upplevelse.
Sen frågade vi var respektive grupp helst vill åka i tre kategorier: weekendresa, en vanlig semesterresa och en långresa.
Vi tittar också närmare på de respektive grupp med YouGov Profiles. Vilka är de? Hur reser de idag? Vilka attityder har de till bolag i reseindustrin? Hur och var vill de resa framöver? Och hur når man dem?
Rapporten kostar 12.500 kr exkl. moms.
Hör av dig till din kontaktperson på YouGov. Ring vårt kontor 08-410 058 10 eller skriv til sales@yougov.se.
Du kan även använda formuläret för att veta mer och beställa.
Kontakta oss |
I YouGovs senaste whitepaper ”International FMCG report 2021: consumer goods in a crisis” undersöker man hur coronakrisen har påverkat konsumtionen av dagligvaror runt om ...
Mixed progress since 2015
YouGov's International Media Consumption report 2021.
YouGovs senaste whitepaper ”International media consumption report 2021: Is there a new normal?” undersöker det internationella medielandskapet och lyfter fram stora globala skillnader.
YouGov's analysis of the global banking and finance sector 2021.
En YouGov-undersökning med nästan 19 000 deltagare i 17 länder och regioner visar var i världen människor har gjort mest för att följa regeringens ...
A new international YouGov study looks at attitudes to mental health in different countries
A new survey in 14 countries and regions looks at the impact of COVID-19 on people’s relationships, faith and mental health.
Mot bakgrund av den pågående coronapandemin undersöker YouGov vilka resplanerna är det kommande året för personer som bor i de nordiska länderna.
Ny programvara, smarta hem och digitala assistenter. Vilka är de konsumenter som ställer sig först i kön när det gäller ny teknik?